Monday, October 26, 2009

Šokolādīši?

Laikam vispirms izglītojošais. Tiem kas vēl to nezin - pārojot divus šokolādes krāsas suņus vispār ir iespējams tikt pie šokolādes un dzelteniem kucēniem. Un tas, vai būs tikai šokolādes vai būs šokolādes un dzelteni kucēni, ir atkarīgs no tā, kas "lācītim vēdera". Gudrāk izsakoties - atkarīgs vai šokolādes krāsas sunim ir vai nav recesīvais dzeltenās krāsas gēns. Un, lai tiešām piedzimtu dzeltens, šim gēnam ir jābūt abiem vecākiem.
Tā kā mums jau ir zināma pieredze šai jautājumā (toreiz nepievērsām tam tik lielu uzmanību un tikām pie bariņa dzeltenu suņu no šoko vecākiem), tad izvēloties partneri Gwenai, pievēršam uzmanību arī tam. Gwenas audzētāji gan bija ļoti pārliecināti, ka viņai nevar būt dzeltenais gēns. Tomēr, pētot ciltsrakstus, tīri teorētiski tas iespējams ir, jo viens no Gwenas vectēviem teorētiski varētu būt mantojis dzeltenās krāsas gēnu. Jāsaka gan, ka esmu pati rūpīgi pētījusi viņas senčus un šim vectēvam man ir izdevies atrast tikai šokolādes krāsas bērnus, tāpēc arī sliecos domāt ka Gwenai dzelteni kucēni nevarētu būt.
Tomēr Colinam ir dzeltenās krāsas gēns. Tas ir skaidri zināms, jo viņam ir bijuši dzeltenas krāsas labradorēni.
Tad nu ļausim arī jums pāris dienas vēl kopā ar mums pazīlēt kafijas biezumos. Un turēt īkšķus par vēlamo krāsu :)

5 comments:

  1. Es ļoti ceru un turu īkšķus, ka man par prieku, arī šoreiz būs kāds gabaliņš gaišās šokolādes! ;)

    ReplyDelete
  2. Anda - nepiebeidē Ievai trieku :D Nē, es tomēr balsoju par pareizo un ilgi loloto šoko toni, turam īkšķus un gaidam ziņas :)

    Kristīne

    ReplyDelete
  3. Kristīn, ;) labi jau labi, Ieva mani kā jau blondīni šajās gēnu lietās, pārliecināja, ka labāk turēt īkšķus par īstiem šoko mazuļiem, būs šoreiz Jums abām jāpiekrīt! :)

    ReplyDelete
  4. Anda,
    Es būtu ar mieru, ka kādam brūnajam būtu maza gaišās šokolādes drupačiņa uz krūtīm :D

    ReplyDelete
  5. Būtu apdrupačotais labradors :DDD nē, tad jau labāk lai ir tīra manta. :)

    ReplyDelete